طراحی کارت ویزیت

راهنمای انتخاب رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیت

نگاهی به کسب و کار خود بیندازید. در ابتدا چه چیزی مشاهده می‌‌کنید ؟ چیزی غیر از سیاه و سفید چیزی وجود دارد که کسب و کار شما را جدا می‌کند و هویت می‌بخشد : رنگ ها

افراد یک کارت‌ویزیت رنگی را به مدت 10 برابر طولانی تر از یک کارت سیاه و سفید نگاه می‌کنند. اگر رنگ‌ها با حساب و کتاب به کار روند بازدهی بسیار بیشتری خواهند داشت.

مقدمه طراحی کارت ویزیت

آیا می‌دانستید الگو های رنگی خاصی وجود دارند که می‌توانند موفقیت شما را برای کسب مشتری جدید در طراحی کارت ویزیت بالا ببرند ؟ رنگ‌ها و الگو ها میتوانند بر روی احساس افراد تأثیر بگذارند به این معنی که می‌توانند افراد را تشویق به تماس با شما کنند. و احتمال فروش را افزایش بدهند.

اما چگونه ؟

  • تئوری رنگ شناسی
  • روانشناسی رنگ‌ها

تئوری رنگ شناسی

شاید باور نکنید اما هنگامی که کسب و کارتان را راه‌اندازی می‌کنید با آنچه پیش روی شماست ارتباط ناخودآگاه برقرار ‌می‌کنید. شما باید بدانید چه رنگ هایی در طراحی کارت ویزیت مکمل یکدیگر هستند و ترکیب چه رنگ‌هایی بهترین الگو را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. در تئوری رنگ شناسی طراحان به این علم دست پیدا می‌کنند که ترکیب رنگ‌ها شامل چه نوع پیامی برای مخاطب است.

درک نظریه رنگ های مکمل در طراحی کارت ویزیت

ترکیب های رنگی خاصی طبق تجربه احساسی انسان ابداع شده در زیر سه الگو را بررسی می‌کنیم :

  1. رنگ های سه‌گانه
  2. رنگ های تکمیلی
  3. رنگ های مشابه

ترکیب رنگ‌ها طبق اصول می‌تواند بهترین بازدهی را داشته باشد. به طور مثال چرخه‌های زیر را در نظر بگیرید در رنگ‌های مشابه سه رنگ کنار‌هم می‌توانند برای بازدهی بیشتر در طرح به کار روند. همچنین در رنگ های سه‌گانه تشکیل هر مثلث می‌تواند ترکیب رنگی جسورانه‌ای را رقم بزند. به طور مثال مثلثی را در رنگ های سه‌گانه در نظر بگیرید : رنگ مقابل سبز پررنگ نارنجی پررنگ است که می‌تواند با ترکیب آبی نفتی چشمگیر باشد.

vk'

ترکیب رنگ‌ها علم یک طراح گرافیک حرفه‌ای است که بازدهی خود را در جذب مخاطب نشان خواهد داد. رنگ های موجود در ترکیب بندی بالا محدود هستند در دنیا هزاران رنگ وجود دارد که ترکیب هر‌یک با یکدیگر می‌تواند جادو کند.

روانشناسی رنگ ها

علاوه بر ترکیب رنگ در طراحی کارت ویزیت، طرح ما باید حاوی پیامی باشد. این پیام ها نوعی ارتباط از طریق رنگ هستند که به مخاطب منتقل می‌شوند. هر رنگ حاوی پیامی است و ترکیب رنگ انتقال پیام را قدرتمند تر می‌کند.

طراحی کارت ویزیت طراحی کارت ویزیت

 

 

 

 

 

 

 

رنگ ها چه می‌گویند ؟

  • زرد : دید مثبت و گرما
  • نارنجی : اعتماد بنفس را در طراحی نشان می‌دهد
  • قرمز : رنگی جسورانه و جوان‌پسند
  • آبی : پلی میان قدرت و اعتمادسازی است
  • سبز : رنگ صلح و ارتباط گرم است
  • خاکستری : رنگی‌خنثی است

به کاربردن رنگ‌ها در طراحی کارت ویزیت حاوی یک برداشت است از سوی مشتری ! شما چه می‌خواهید ؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *