طراحی بنر تبلیغاتی

اصول طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات است که از دیرباز مورد استفاده قرارگرفته و هنوز هم پرکاربرد است. در این مقاله به اصول اولیه و اساسی که برای طراحی بنر‌تبلیغاتی باید آن‌هارا رعایت کرد می‌پردازیم.

ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی در عصر جدید دیجیتال بر خلاف گذشته با ابزارهای متنوع و فراوانی قابل اجرا است. ابزارهایی که کار را برای افراد مبتدی راحت می‌کند. این ابزارها شامل BannerSnack, MyBannerMaker, Adobe Spark, Snappa و … می‌باشد که در نسخه‌های رایگان و غیررایگان در دسترس کاربران قرار دارد.
این در صورتی است که برنامه Adobe Photoshop ابزار کاملی برای طراحی بنر گیف و ثابت است. ما در این مقاله به یادگیری اصولی که باید پیش از شروع طراحی رعایت نمود می‌پردازیم.

6 نکته نانوشته در طراحی بنرگیف

اصول کلی طراحی بنر تبلیغاتی

در طراحی بنر تبلیغاتی باید به دو اصل مهم پایبند بود.

  • اصل طراحی
  1. اندازه بنر
  2. استفاده از رنگ‌ها
  3. انیمیشن در طراحی
  4. مدیریت حجم بنر
  • اصل بازاریابی
  1. جذب مشتری و جذابیت
  2. قاعده استفاده از متن

 

اندازه بنر

اندازه مورد استفاده در بنرتبلیغاتی باید طبق استانداردهای موجود و مورد استفاده در دنیا باشد.
در طراحی بنر گیف اندازه های زیر با فرمت RGB و رزولیشن 72 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. 780 در x 90 پیکسل – سایز LeaderBoard 600
  2. 600 در x 300 پیکسل – سایز نیم صفحه
  3. 250 در x 300 پیکسل – سایز مستطیل
  4. 280 در 336 پیکسل – سایز مستطیل بزرگ

سایز های رایج در ایران شامل :

  1. 468 در 80
  2. 120 در 240
  3. 125 در 125 (حسب پیکسل) است.

در طراحی LeaderBoard های بزرگ که اندازه‌های آن گاه به متر می‌رسد رزولیشن کاهش پیدا می‌کند و بسته به اندازه قالب طراحی می‌شود. در شروع طراحی اندازه بنر را تعیین کنید زیرا در حین طراحی و پس از آن هنگامی که قصد تغییر اندازه را دارید انیمیشن های کار شده باید بازطراحی شوند که وقت زیادی را می‌طلبد.

استفاده از رنگ‌ها

استفاده از رنگ‌ها در طراحی بنر تبلیغاتی نیازمند مهارت خاصی است. رنگ‌های بکارگرفته شده تأثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد همچنین پارامتر مهمی است که حجم بنر را مشخص می‌کند. سعی کنید از رنگ های خیلی متنوع استفاده نکنید و راهبرد طراحی را در رنگ‌های همگن و مشتقات آن‌ها در نظر بگیرید.

راهنمای انتخاب رنگ‌ها در طراحی

مقاله بالا به تئوری رنگ شناسی، رنگ‌ها در روانشناسی و تأثیر آن بر مخاطب می‌پردازد.

انیمیشن در طراحی بنر گیف

استفاده از انیمیشن در طراحی بنر تبلیغاتی می‌تواند باعث جذابیت بالا، جذب مخاطب و در نتیجه کلیک خور بالا را در پی دارد. در طراحی سعی کنید از انیمیشن های سنگین استفاده نکنید زیرا در حجم بنر تأثیر بالایی دارد ما باید پارامتر حجم بنر را در کمترین حالت خود حفظ کنیم در حالی که بنر دارای جذابیت باشد.

بطور مثال برای طبیعی شدن حرکات المان‌های بنر می‌توانید زمان تغییر فریم را 0.03 ثانیه انتخاب و در 4 فریم انیمیشن را پیاده سازی کنید. ( ویژگی Time Line در فتوشاپ )

مدیریت حجم بنر

حجم در طراحی بنر تبلیغاتی بسیار مهم است زیرا باید زمان لود تصویر پایین بیاید. اگر زمان زیادی صرف لود بنر شود در دید قرار نگرفته و این را بدانید کاربر برای تبلیغات وقت صرف نمی‌کند. اکثر سایت های میزبان قوانینی را برای حجم تبلیغ ارائه شده وضع میکنند و سقفی را برای حجم بنر تعیین می‌کنند.

پس از طراحی بنر گیف در فتوشاپ با فشردن کلید ترکیبی Ctrl +Shift + Alt + S اقدام به خروجی گرفتن از بنر میکنیم اگر بنر را بصورت گیف طراحی کرده باشید در این صفحه متغیرهایی را مشاهده می‌کنید که با استفاده از آن ها می‌توانید حجم بنر را کاهش دهید. به طبع کیفیت بنر نیز کاهش می‌یابد. اگر استفاده از انیمیشن و طیف رنگی مورد استفاده استاندارد باشد به طبع می‌توانید بهترین حجم خروجی را با کمترین افت کیفیت بگیرید.

حجم بنر آنقدر مهم است که روش جدیدی در طراحی بنر تبلیغاتی گیف به نام طراحی Flat مرسوم شده. در این نوع طراحی کمترین استفاده از آیکون و الملن صورت می‌گیرد و حتی در صورت استفاده المان ها بصورت تک رنگ می‌باشند.

در تب بالا حالت را روی Selective قرار دهید و تب‌های Web Snap و Lossy را آنقدر تغییر دهید تا حجم بنر و کیفیت آن متناسب شوند

حجم بنر گیف

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *