آموزش طراحی لوگو

نکات ناگفته درباره طراحی لوگو

در این مقاله به بیان نکاتی مهم درباره ساخت و توسعه لوگو و برند تجاری می‌پردازیم ، اگر کسب و کار خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید با نگاه کردن به لوگو و برند خود هر لحظه احساس زیبایی و کامل بودن کنید مستلزم این است که نکاتی را در طراحی لوگو رعایت کنید. با ما همراه باشید

در ابتدای کار ممکن است مطالب گفته شده دشوار به‌نظر برسد مخصوصاً اگر برای دفعات اول این کار را انجام بدهید و تجربه طراحی کافی در این زمینه نداشته باشید.
اما جای نگرانی نیست با کمی صرف وقت و حوصله می‌توانید لوگو وبسایتتان را به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی کنید.

 

1- لوگو را ساده طراحی کنید

برند مایکرو‌سافت را در نظر بگیرید لوگو این شرکت ساده و تنها متشکل از چهار مربع کنار هم با رنگ های مختلف است.
همچنین لوگو اپل، ساده و درخشنده !
اگر برند شما شناخته شده نیست. حتما نیاز نیست به پیچیدگی برای جلب نظرات دیگران رو آورید. همانطور که در تصویر می‌بینید شرکت‌ها در طراحی مدرن پیچیدگی را الگو قرار نمی‌دهند و فقط در پی رساندن اصالت برند خود در سادگی و زیبایی تمام هستند.

سادگی در طراحی لوگو

حتی بزرگترین شرکت ها در به تکامل رساندن لوگو و برند تجاری خود روند سادگی را الگو قرار داده‌اند. بعضی شرکت های بزرگ حاضرند میلیون ها دلار برای طراحی لوگو خرج کنند. زمانی که به لوگو این شرکت ها نگاه می‌کنید ممکن است بگویید این از پس یک بچه 10 ساله هم بر می‌آید.

برای شروع طراحی لوگو ابتدا یک یا دو رنگ را مد‌نظر قرار دهید. اگر کالا را از طریق سایت می‌فروشید رنگ هایی که زیاد در سایتتان استفاده می‌کنید را مدنظر قرار قرار دهید یا اگر محصولی منحصر بفرد بفروش می‌رسانید رنگ های بسته‌بندی که به دست مشتری می‌رسد را در ذهن خود داشته باشید و روی این رنگ‌ها تمرکز کنید. نکته مثبت در طراحی لوگو به صورت مدرن این است که رنگ‌ها قبل از هر اقدامی در ذهن انتخاب شده‌اند و این کار طراحی را سریع‌تر پیش می‌برد.

2- آزمون و خطا ! تلاش تلاش تلاش

این موضوع بسیار جذاب است که آینده کسب کارتان را در طراحی لوگو به کار ببرید، اما مطمئن باشید ایده‌های ذهنی شما درباره رنگ نوع فونت و طراحی هنگام روی کار آمدن در قدم اول به کلی خراب خواهد شد. ” رنگ ها با هم مطابق نیستند” ” این قسمت از طرح به هم ریخته و نا هماهنگ است ” ! و این موضوع طبیعی است.

طراحی لوگو بدون دردسر

اصولی‌ترین روش که طراحان مجرب و حرفه‌ای نیز گاهی به آن نیاز پیدا می‌کنند طراحی لوگو روی کاغذ است. یک دفتر شطرنجی تهییه کنید. در ابتدا تمامی المان مربوط به طراحی در ذهن خود را در یک برگه بنویسید و آن را دم دست داشته باشید. این برگه می‌تواند حاوی الهامات شما از کسب و کارتان باشد “منحنی ها” “رنگ ها” “مفاهیم” سپس طراحی را شروع کنید. با یک مداد مدل‌های متفاوت از لوگو را طراحی کنید.
زمانی که احساس کردید کار شما تمام شده و از بین طرح ها به طرح موردنظر رسیده‌اید. به سراغ مداد رنگی بروید و در صفحه‌ای جداگانه این بار شروع به رنگ آمیزی و قرار دادن فونت های در ذهنتان روی کاغذ کنید.
آزمون و خطا را این بار نیز تکرار کنید تا به رنگ و لوگو مورد نظر برسید.

کار را تمام کن !

اصولاً وقتی این روش را برای طراحی لوگو انتخاب کنید قطعا این جملات را بعد از طراحی به کار نمی‌برید ” بد شد ” ” آن چیز که می‌خواستم نشد “زیرا تمام زشت و زیبا هارا قبلا در کاغذ کشیده اید و طرح آخر را از میان آنها برگزیده اید.
هم اکنون زمان آن رسیده است که طرح را پیاده سازی کنید. برای پیاده سازی طرح می‌توانید از نرم افزار‌های Photoshop یا illustrator استفاده کنید. اگر علم این کار را ندارید لاین‌گراف میتواند این کار را برای شما انجام دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *